ه           برترین روایت: حفص بن سلیمان  -  بهترین قرائتاستاد منشاوی

ه        پایگاه حاوی مطالب متنوع و جدیدی مانند: برتری روایت خفص و برتری قرائت منشاوی

ه    موضوعات مختلف اعتقادی، احکام، خانواده و ... با صدای استاد منشاوی و همراه با تصاویر مرتبط 

    ه  محیط زیست در قران کریم و مضرات کاشت درختان بیثمر وارداتی و... برای اطلاع از آخرین مطالب اینجا کلیک کنید

زیرمجموعه موضوع
متن ترجمه مقامات [2]
نغمات 7 گانه [0]
فرود منشاوی [1]
آموزش تجوید [0]
فهرست اصلی پایگاه
اصلی » مقالات » تلاوت منشاوی آموزش قران » متن ترجمه مقامات

تحلیل حشر 18 تا آخر طارق فجر حمد بقره

نغمه های ماندگار

مقام شناسی هنر تلاوت قرآن کریم در اجرای قاریان مشهور مصر
سه‌شنبه 7 بهمن 1393

تحلیل تلاوت استاد محمد صدیق منشاوی

 

مقام شناسی تلاوت قدرتمند ، معروف و ماندگار از سوره های  حشر 18 تا آخر طارق فجر حمد بقره اثر استاد محمد صدیق منشاوی -اجرا در سال 1957 سوریه به مدت 46 دقیقه :                                            

 

 

برای دریافت تلاوت  حشر طارق فجر حمد بقره کلیک کنید       

 

 

 

تذکرات مهم :

 1-یکی از ترکیب هایی که استاد در تلاوتش شخصی سازی نموده ترکیب سه گاه  - رهاوی است که دو مرتبه در این تلاوت استفاده نموده است که مرتبه دوم در سوره مبارکه حمد ، قوی تر اجرا شده و تشویق زیاد مستمعین را در بر دارد. به فراز 45 و 88 مراجعه گردد.    

 

2-انتقال به مقام نهاوند از درجه 4 این مقام با اجرای قدرتمند و بسیار تاثیرگذارفراز 39

 

3-اجرای بسیار زیبا و تاثیرگذار ترکیب حجاز-حجاز معروف به حجازکار در سوره حمد فراز 101

 

 

 بررسی مقامی تلاوت به شیوه فراز به فراز :

 

  1. استعاذه : بیات
  2. بسمله : بیات
  3. بیات - ثلاثی بیات
  4. بیات - جنس بیات
  5. بیات - جنس  بیات
  6. بیات - حسینی با انتقال به درجه نوا
  7. بیات - مقام فرعی شوری
  8. بیات -مقام فرعی شوری
  9. بیات -مقام فرعی شوری
  10. بیات - حسینی که در پایان به نوا منتقل گردید                                                                                                           
  11. بیات - مقام فرعی شوری
  12. بیات - مقام فرعی شوری با فرود و صعود
  13. مدولاسیون - انتقال به راست از درجه 4 بیات و ارتقاء تلاوت به میزان 4 درجه (دو و نیم پرده)
  14. راست - درجه 4 با فرود بر درجه 1
  15. مدولاسیون - انتقال به بیات و ارتقاء تلاوت به میزان یک درجه (یک پرده) آیه 21
  16. بیات - جنس بیات آیه 21
  17. بیات - حسینی با با انتقال و اشاره به شوری
  18. بیات - مقام فرعی شوری
  19. بیات - مقام فرعی شوری با تاکید روی جنس حجاز آیه 22
  20. بیات - حسینی با با انتقال به شوری
  21. بیات - مقام فرعی شوری  در بم صدا
  22. بیات - مقام فرعی شوری  در بم صدا
  23. مدولاسیون - استفاده از مقام فرعی بیاتین و ارتقاء تلاوت به میزان 4 درجه (دو و نیم پرده) با استفاده از این سه مدولاسیون استاد یک اکتاو اوج گیری نمود.
  24. بیات - جنس بیات در بم صدا 
  25. بیات - جنس بیات در بم صدا 
  26. بیات - جنس بیات در بم صدا 
  27. صبا - جنس صبا با کار لحنی فنی زیبا و مناسب در <....هو الرحمن الرحیم> آیه 22و23 دقیقه 13مشابه آن درتلاوت <بقره طارق انشراح> استاد مصطفی اسماعیل در مقام صبا (آیه 249) اجرا گردیده است.
  28. صبا
  29. صبا
  30. صبا
  31. صبا - سه درجه اول (ثلاثی) با توقف بر یک پرده پایین تر از درجه 1
  32. صبا
  33. صبا
  34. صبا - کار لحنی فنی زیبا ومناسب آیه 22 
  35. صبا -  درجه دوم صبا  با توقف بر یک پرده پایین تر از درجه 1 
  36. صبا - اجرای زیبا همراه با تحریرهای مناسب آیه 24
  37. صبا - درجه 3 صبا با توقف بر یک پرده پایین تر از درجه 1
  38. صبا - درجه 3 صبا با توقف بر یک پرده پایین تر از درجه 1 (یک اکتاو پایین تر)
  39. نهاوند - شروع از درجه 4 با لحن بسیار زیبا ، فنی ، دلنشین با تحریرهای فاخر و با اشاره به درجه 5
  40. نهاوند - در بم صدا
  41. نهاوند - در بم صدا
  42. نهاوند - در بم صدا
  43. نهاوند - در بم صدا
  44. نهاوند - در کلمه تکبیر
  45. راست - نغمه رهاوی با فرود در سه گاه (ترکیب) ابتدای سوره طارق  زیبا و تاثیر گذار
  46. سه گاه در بم صدا
  47.  راست - درجه 4
  48. راست - جنس راست در بم صدا
  49. راست - درجه 4 با فرود در درجات پایین تر جنس راست
  50. چهارگاه آیه 9و10 سوره طارق
  51. راست - جنس راست در بم صدا با اشاره به یک پرده پایین تر  آیه 11و12و13 طارق
  52. راست - جنس راست در بم صدا آیه 14
  53. راست - جنس راست در بم صدا با اشاره به یک پرده پایین تر  آیه 15و16 طارق
  54. چهارگاه - آیه 17 و آیه اول سوره فجر
  55. راست - جنس راست
  56. راست - جنس راست
  57. راست - جنس راست
  58. راست - جنس راست در بم صدا
  59. راست - جنس راست در بم صدا
  60. راست - عقد (پنج درجه ) راست در بم صدا
  61. راست - عقد راست در اکتاو با فرود مختصر در بیات (ترکیب)
  62. راست - عقد راست 
  63. راست - عقد راست در اکتاو با فرود مختصر در بیات (ترکیب)
  64. راست - جنس راست در بم صدا
  65. راست - جنس راست در بم صدا
  66. راست - عقد راست در اکتاو با فرود کامل در بیات (مقام فرعی طاهر)
  67. مدولاسیون - انتقال به صبا لذا تلاوت یک و نیم پرده افتاد.
  68. صبا
  69. صبا به زیبایی
  70. صبا
  71. صبا
  72. صبا
  73. صبا
  74. صبا در بم صدا
  75. صبا در بم صدا
  76. حجاز -نوا بسیار زیبا و فنی
  77. حجاز - نوا با اشاره به حسینی در بم صدا
  78. حجاز - ترکیب حجاز-نهاوند در بم صدا بسیار زیبا
  79. حجاز - ترکیب حجاز-نهاوند در بم صدا بسیار زیبا
  80. حجاز در بم صدا
  81. حجاز در بم صدا
  82. راست
  83. راست - جنس راست با اشاره به درجه 5 و فرود تا یک پرده پایین تر
  84. راست در بم صدا
  85. راست - درجه4 
  86. راست در بم صدا
  87. راست در بم صدا
  88. راست - نغمه رهاوی با فرود در سه گاه بسیار زیبا ، فنی و دلنشین
  89. راست در بم صدا
  90. راست در بم صدا
  91. راست در بم صدا
  92. راست - درجه 4 با اشاره به درجه 5
  93. راست
  94. راست در بم صدا
  95. راست در بم صدا
  96. راست - درجه 4 با اشاره به درجه 5 و با فرود ظریف بر بیات (ترکیب)
  97. راست
  98. راست در بم صدا
  99. راست در بم صدا
  100. راست - اجرای ترکیب راست-راست متصل (نیشابورک) صعود تا درجه 7
  101. حجاز - اجرای حجاز کار از یک پرده بالاتر از مقام راست قبلی با اجرای قدرتمند و تاثیرگذار
  102. حجاز
  103. حجاز - اجرای حجاز کار 
  104. راست
  105. بیات - انتقال از یک پرده بالاتر از راست قبل (هم درجه حجاز فرازهای ذکر شده) با فرود در مقام حسینی
  106. بیات در بم صدا
  107. بیات در بم صدا
  108. بیات - حسینی با انتقال به نوا
  109. بیات - حسینی با انتقال به درجات بالاتر در جنس دوم مقام بیات (جنس نهاوند) با فرود مجدد بر جنس اول بیات
  110. بیات - جنس بیات با اشاره به حسینی
  111. بیات
  112. تصدیق در بیات
                                                                        
موضوع: متن ترجمه مقامات | أضاف: alminshavy (04.08.2015)
مشاهده: 1181
مجموع نظرات: 0
avatar
جستجو
آموزش تجوید
تجوید استاد منشاوی از همه قراء صحیح تر است با دقت در دو فیلم تصویری کوتاه ال عمران و انعام می توان به خوبی تجوید فراگرفت در زیر اداء کسبت فی ایمانها خیرا به انتقال از استفال به به استعلاء دوباره استعلاء بعد تفخیم را توجه شود
آنلاین
Block content
ورود به پایگاه
عیمه
گفتگوی زنده
200
شمارشگر پایگاه
نظر سنجی
قيم موقعي
مجموع الردود: 5

Copyright MyCorp © 2024
استضافة مجانية - uCoz